فیلر چیست ؟

فیلر چیست ؟

فیلر چیست ؟ به پرکننده های پوستی گفته می‌شود که به روش تزریق به صورت موضعی به زیر پوست انتقال یافته و موجب رفع عیوب و زیبا سازی مناطقی مانند لب، چانه، گونه، زیر چشم و … می‌شوند. فیلرها یا چربی هستند که از بدن خود شخص برداشته می‌شوند و به قسمتی که نیاز به افزایش حجم دارد تزریق می‌گردند و یا به صورت آماده قابل تهیه بوده و به سادگی توسط پزشک تزریق می‌گردند. با این وجود در باور عامه فیلر همان ژل است و اغلب چربی را فیلر تصور نمی‌کنند. البته یکی از بهترین و ماندگار ترین فیلرها، همان چربی برداشته شده از بدن است که هم عوارضی مانند آلرژی در پی ندارد؛ و هم در صورت مهارت پزشک در برداشت، آماده سازی و تزریق چربی، می‌تواند با نتایج ماندگاری همراه باشد. در این مقاله درباره انواع ژل و فیلر، نوع تزریق و مزایا و معایب صحبت خواهیم کرد.

انواع ژل و فیلر

ژل و فیلر انواع مختلفی دارند که هر کدام دارای ویژگی‌های خاص خود و روش خود برای زیباسازی پوست ما هستند. برای انتخاب بهترین ژل برای صورت خود، می‌توانید از مشاوره‌های پزشک معالج استفاده کنید تا با توجه به نیازهای پوستی، شما را در مسیر انتخاب ژل مناسب همراهی کند. در زیر، رایج‌ترین فیلرهای پوستی را به شما معرفی خواهیم کرد:

هیدروکسی آپاتیت کلسیم

این مواد به طور طبیعی در استخوان‌های انسان یافت می‌شود و یک ترکیب معدنی مانند است. هیدروکسی لاپاتیت کلسیم به صورت بیوسنتزی تولید می‌شود. به این معنی که از حیوان یا فرآورده‌های حیوانی استفاده نشده که این امر باعث کاهش خطر واکنش آلرژیک می‌شود و نیازی به آزمایش پوستی نیز ندارد. در این نوع پرکننده پوستی عوارض جانبی بسیار نادر است. کاربرد فیلر هیدروکسی آپاتیت کلسیم در موارد زیر است:
● چین‌های متوسط تا شدید مانند چین‌های بینی، خطوط ماریونت و خطوط اخم
● افزایش پری گونه ها و سایر خطوط صورت
● بهبود حجم در نواحی ضایعات صورت، مانند مواردی که ممکن است در افراد HIV مثبت که داروهای خاصی مصرف می کنند رخ دهد.

فیلر چیست - کوروش مدیکال

فیلر چیست – کوروش مدیکال

اسید هیالورونیک

تزریق اسید هیالورونیک می تواند برای بهبود کانتور پوست و کاهش فرورفتگی‌های پوست به دلیل زخم، جراحت یا اسکار مورد استفاده قرار بگیرد. اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است که در بدن شما یافت می‌شود. همچنین اسید هیالورونیک در برخی مایعات غضروفی و مفصلی و همچنین در بافت پوست وجود دارد و و در حال حاضر به یکی از محبوب ترین انواع پرکننده های تزریقی تبدیل شده است که ماندگاری بالایی بر روی پوست دارد. برخی از کاربردهای ژل و فیلر بر پایه اسید هیالورونیک به شرح زیر است:
● رفع جای جوش
● رفع فرورفتگی گونه
● چروک دور چشم
● خطوط لبخند عمیقی که از کناره بینی تا گوشه های دهان امتداد می یابند
● خطوط اخم ( بین ابروها )
● اسکارهای به جا مانده بر اثر سوختگی، آکنه و زخم
ژل‌های رووفیل و فیلر دنبی اس و ژل دنبی اچ از ژل و فیلرهای بر پایه اسید هیالورونیک هستند.

پلی لاکتیک اسید

پلی لاکتیک اسید یک ماده مصنوعی زیست سازگار و زیست تخریب پذیر است. در واقع، قبل از استفاده از این ماده به عنوان پرکننده پوستی، سال‌ها در دستگاه های پزشکی مانند بخیه‌های قابل جذب استفاده شده است. پلی لاکتیک اسید یک فیلر پوستی مصنوعی است که به صورت شما تزریق می‌شود و باعث تولید کلاژن در بدن شما می‌شود. از کاربردهای این نوع فیلر می‌وان به موارد زیر اشاره کرد:
● پر کردن خطوط خنده
● حجیم کردن لب ها
● اصلاح چین های عمیق بینی ( فرم دهی بینی )

نحوه تزریق فیلر

تزریق فیلر یک روش سرپایی است و به‌راحتی در مطب انجام می‌شود. ابتدا پزشک یا جراح پوست شما را تمیز و سپس از یک لوسیون یا کرم حاوی ماده بی‌حس‌کننده استفاده می‌کند. بدین‌شکل، در حین عمل احساس درد یا ناراحتی نمی‌کنید.
پس از گذشت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه و اثرگذاری ماده بی‌حسی، پزشک از یک سوزن نازک مخصوص برای تزریق مقدار کمی از فیلر به زیر پوست شما استفاده می‌کند. معمولا در چند ناحیه تزریق انجام می‌شود. کل فرآیند می‌تواند از چند دقیقه تا یک ساعت طول بکشد. پس از تزریق فیلر پوستی، پزشک پوست شما را تمیز می‌کند و از تماس کیسه یخ برای کاهش درد و تورم استفاده کند.

فیلر چیست ؟ - تجهیزات پزشکی کوروش مدیکال

انواع سر سوزن تزریق فیلر

فیلرها با استفاده از سوزن‌های تزریق متفاوت با گیج‌ها و اندازه‌های مختلف تزریق می‌شوند که هر کدام کاربر ویژه‌ خود را دارند. استفاده از این فیلرها باعث می‌شود که تزریق با درد کمتری همراه باشد و علاوه بر آن ایمنی بیمار در هنگام تزریق بیشتر باشد.
یکی از انواع سوزن تزریق ژل که کاربرد زیادی دارد، استفاده از سر سوزن کانولا است. سر سوزن کانولا با گیج‌های مختلفی در بازار ایران موجود که هر گیجی برای استفاده در نقاط خاص یا برای مصارف خاص قابل مصرف است. هر چقدر گیج مربوط به این سر سوزن عدد بزرگتری باشد، ضخامت سوزن تزریق کم‌تر است.
از سر سوزن‌های دیگر پر استفاده، می‌توان به سر سوزن آوا اشاره کرد. شرکت آوا علاوه بر این سر سوزن، سر سوزن مزوتراپی آوا هم ارائه کرده است که مخصوص مصارف تزریق مزوتراپی است. این سر سوزن قیمت مقرون به صرفه داشته و در ایران به راحتی یافت می‌شود.

مزایای تزریق فیلر

این روش نسبت به سایر روش‌های درمانی و زیبایی مزیت‌های بسیاری دارد. مهم‌ترین آن کم‌تر تهاجمی بودن این روش است. تزریق فیلر بدون برجای ماندن هرگونه آثار زخم یا بخیه انجام می‌شود. همچنین عوارض بسیار کمی دارد. نیازی به دوران نقاهت یا استراحت نیست و زیباجو می‌تواند پس از تزریق به فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهد.
از دیگر مزیت‌های تزریق فیلر مشاهده کردن نتیجه به صورت عینی است و در صورتی که عیبی مشاهده شود پزشک می‌تواند آن را رفع کند. هر چند لازم به ذکر است که تزریق فیلر با ورم در ناحیه مورد نظر همراه است و نتیجه دقیق پس از بین رفتن ورم قابل مشاهده است. برخی از فیلرها به بازسازی پوست و جلوگیری از شل‌شدگی آن نیز کمک می‌کنند.

عوارض تزریق فیلر

تزریق فیلر‌های پوستی در اغلب موارد بی‌خطر است، اما می‌تواند دارای عوارضی کوتاه‌مدت و بلندمدت باشد. با این‌حال اگر فیلر انتخابی شما از نوع باکیفیت باشد، انتظار می‌رود تا عوارضی مثل زخم و کبودی، تا روز پس از تزریق فیلر کاهش یابد. هرچند تزریق فیلر‌های بی‌کیفیت و مراجعه به پزشکانی نا آشنا با تکنیک‌های درمانی فیلر و عدم رعایت بهداشت، می‌تواند عوارضی دائمی و غیرقابل جبران را برای شما به همراه داشته باشد.

در پایان، شما می‌توانید برای خرید ژل و فیلر، از فروشگاه کوروش مدیکال استفاده کنید تا خریدی آسوده و بدون دغدغه از قیمت‌های بالا و اصالت کالا را تجربه کنید.

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *